رئیس مرکز نوآوری پست مطرح کرد؛

نمایش دستاوردهای صاحبان ایده در حوزه پست در ایده بازار پست

ایده‌بازار پست نمایشگاه یک روزه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های عضو مرکز نوآوری پست است تا بتوانند دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نمایش دستاوردهای صاحبان ایده در حوزه پست در ایده بازار پست

به گزارش خبر شرکت ملی پست؛ محمدرضا قادری گفت: «70شرکت دانش‌بنیان و استارتاپی فعال در حوزه‌های تخصصی لجستیک، پست و تجارت الکترونیک در مرکز نوآوری شرکت ملی پست مشغول فعالیت هستند که بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در رویداد «ایده‌بازار پست» شرکت خواهند کرد.»

محمدرضا قادری درباره رویداد «ایده‌بازار پست» که ۲۸ اردیبهشت همزمان با چهارمین روز از هفته ارتباطات در موزه ملی ارتباطات برگزار می‌شود، افزود: «در این رویداد دستاوردهای شرکت‌ها در حوزه‌هایی مانند خدمات پستی، خدمات لجستیکی، پیک‌های شهری، سرویس‌های جمع‌آوری، تجارت الکترونیکی، بهینه‌سازی مسیر، سرویس‌های نقشه، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی به نمایش گذاشته می شود.»

وی تصریح‌کرد: «در مرکز نوآوری شرکت ملی پست،۴۰ شرکت استارتاپی و ۳۰ شتاب‌دهنده تخصصی مشغول فعالیت هستند، در تلاش هستیم تا بستری برای حضور همه این شرکت‌ها در این رویداد فراهم شود. برآورد ما این است که حداکثر آن‌ها بتواند در این رویداد شرکت کنند، البته برآورد کنونی ما این است بیش از ۶۰ درصد شرکت‌ها در این رویداد حضور پیدا کنند.»

قادری با دعوت از تمامی شرک تهای استارتاپی، خاطرنشان‌کرد: «برای شرکت‌های متقاضی حضور در این رویداد فضای رایگانی در موزه ارتباطات درنظر گرفته‌ شده است و آن‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر دستاوردهای خود را ارائه بدهند.»

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود: «از آن‌جایی که مرکز نوآوری شرکت ملی پست به صورت تخصصی در حوزه لجستیک، پست و تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند از همه همکاران‌ و مدیرانی که در شرکت ملی پست هستند دعوت کردیم تا با صبر و حوصله با این افراد گفت‌وگو و نیازمندی‌های خود را پیگیری کنند.»

وی ادامه داد: «در این رویداد علاوه بر وزارت ارتباطات از حوزه‌های مرتبط با حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک دستگاه‌های دولتی، ساختار صنعت وحتی بخش خصوصی دعوت می‌شود تا در این رویداد حضور پیدا کنند.»

قادری درباره اینکه آیا شرکت ملی پست به این شرکت‌ها تسهیلات نیز ارائه می‌دهد گفت: «شرکت ملی پست ردیف اعتباری برای ارائه تسهیلات ندارد و وظایفش این نیست. ما امکاناتی که داریم را با این شرکت‌ها به اشتراک می‌گذاریم و برای دریافت تهسیلات، آنها را به نهادهای مختلف مانند سازمان فناوری اطلاعات ایران، معانت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌کنیم تا بتوانند از آن‌ها تسهیلات دریافت کنند.»

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست تاکرد کرد: «برگزاری چنین رویدادی باعث می‌شود اکوسیستمی که تشکیل شده با مسئولان دیدار داشته باشند و این نویدبخش پیشرفت در این حوزه است.»

به گزارش ایرنا، مرکز نوآوری پست در پارک فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات (فاوا) سال گذشته و با هدف بهینه‌سازی عملیات اصلی لجستیکی، توسعه خدمات شرکت ملی پست و به‌ویژه خدمات سکوی تجارت الکترونیک از طریق بخش خصوصی و استارتاپ‌ها تاسیس شد.

روز جهانی ارتباطات از سال ۱۹۶۹ تا کنون هر سال در روز هفدهم ماه می (۲۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود که مصادف با تاریخ تأسیس اتحادیه بین‌المللی مخابرات و امضای اولین کنوانسیون بین‌المللی مخابرات در سال ۱۸۶۵ در شهر پاریس است.