نمایشنامه تایپیست انسان، ترس ها و امیدها

نمایشنامه تایپیست، نوشته ی علی محمد محمدی در بهار۱۴۰۰، با همکاری انتشارات آواژ تهران، ویژه انتشارات در زمینه ی نمایشنامه و داستان به چاپ رسید. نمایشنامه تایپیست با درون مایه ترس است که شخصیت های آن ضمیرناخودآگاه را به خودآگاه تبدیل میکنند و با روایت داستانی موازی_نمایشی، تداعی های ذهنی را به عینی تبدیل میکنند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نمایشنامه تایپیست انسان، ترس ها و امیدها

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، نمایشنامه تایپیست،نوشته ی علی محمد محمدی در بهار1400، با همکاری انتشارات آواژ "تهران"، ویژه انتشارات در زمینه ی نمایشنامه و داستان،به چاپ رسید. نمایشنامه تایپیست با درون مایه ترس است که شخصیت های آن ضمیرناخودآگاه را به خودآگاه تبدیل میکنند و با روایت داستانی موازی_نمایشی، تداعی های ذهنی را به عینی تبدیل میکنند. این نمایشنامه به دلیل دخالت ساخت مایه های کولاژ سینمایی، برای نمایش تلوزیونی(تله تئاتر) نیز مناسب است.

نویسنده نمایشنامه تایپیست افزود که نمایشنامه ها مختص به صحنه هستند و ما باید از اجرا به درون متن سفر کنیم و با او همراه شویم،به همین جهت خواندن نمایشنامه به خودی خود، آنچه را که باید به صورت تمام و کمال ما نمیدهد. علی محمد محمدی در پایان افزود که یکی از اصلی ترین مشخصه های نمایشنامه تایپیست، شخصیت پردازی هاست که از نظریه گوستاو یونگ (آنیما و آنیموس) برگفته شده و به دوشخصیت مرد و زن اصلی پرداخت شده است.ینی شخصیت پنهانِ زنِ درون مرد و همینطور مردِ پنهان درونِ زن، که طبق نظریه گوستاو یونگ شامل تمام انسان ها میشود و امروزه بخاطر عدم شناخت ما از این موضوع در بسیاری از روابط، مخصوصا خانواده ها، از روابط روحی و روانی ضعیفی برخورداریم.