مراقب جریمه ‌شدن توسط گوگل باشید!

گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجو است که روزانه میلیون‌ها کاربر، کلیدواژه‌ها و مطالب مدنظر خود را با کمک آن پیدا می‌کنند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر مراقب جریمه ‌شدن توسط گوگل باشید!

به گزارش خبر، گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجو است که روزانه میلیون‌ها کاربر، کلیدواژه‌ها و مطالب مدنظر خود را با کمک آن پیدا می‌کنند. توسعه‌دهندگان گوگل همواره سعی داشته‌اند که بهترین محتواها و نتایج سرچ را در اختیار خوانندگان قرار دهند و به همین دلیل به طور دائم الگوریتم‌های خود را تغییر داده و بهبود می‌بخشند. ممکن است وب‌سایت شما به دلیل وجود یک محتوا یا موضوع نقض‌کننده قوانین و مقررات گوگل، مشمول جریمه گوگل شود.

در حقیقت نقض هر یک از قوانین سئو می‌تواند به پنالتی یا جریمه‌شدن و گاهی اوقات از دسترس خارج‌شدن وب‌سایت شود. گاهی اوقات به‌خصوص اگر آپدیت جدیدی از الگوریتم‌های گوگل ارائه شده باشد، ممکن است این اصول به‌صورت ناآگاهانه و حتی از سوی باتجربه‌ترین سئوکاران زیر پا گذاشته شوند. در آپدیت‌های جدید الگوریتم‌های گوگل، سازوکارهایی برای تشخیص و جریمه محتواهای بی‌کیفیت در نظر گرفته می‌شود. مهندسان گوگل به طور دوره‌ای، شاخص‌هایی را برای سنجش کیفیت وب‌سایت‌ها و محتویات بارگذاری شده در آنها در نظر می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، به‌روزرسانی گوگل پنگوئن در سال 2012 به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های سئوی گوگل، موجب از دسترس خارج‌شدن برخی سایت‌ها و جریمه تعداد زیادی از محتواهای بی‌کیفیت شد.

بدین ترتیب، محتواها و مضامین باکیفیت و مفید به بالای لیست سرچ گوگل منتقل خواهند شد. اگر شما هم یک وب‌سایت دارید که دائماً دغدغه جریمه‌نشدن آن توسط گوگل با شما همراه است و اگر می‌خواهید دچار دردسرهای ناشی از جریمه گوگل نشوید، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. در این مقاله از «نبض مارکتینگ» سعی داریم شما را با برخی از مهم‌ترین دلایل جریمه یا پنالتی گوگل آشنا کنیم.

چرا گوگل برخی سایت‌ها را پنالتی یا جریمه می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد، طراحان گوگل به طور مداوم، الگوریتم‌ها و شاخص‌های سنجش کیفیت محتواهای بارگذاری شده در وب‌سایت‌ها را به‌روزرسانی می‌کنند. وب‌سایت‌ها به دلایل گوناگون مشمول جریمه می‌شوند. به همین دلیل، باید افرادی که کار بهینه‌سازی وب‌سایت را انجام می‌دهند، بادقت بیشتری به دنبال تنظیم استراتژی تولید محتوا باشند. به‌طورکلی، تشخیص دلایل جریمه گوگل دشوار است و گاهی اوقات یک خطای کوچک می‌تواند منجر به پنالتی گوگل شود. متخصصان سئو سایت توانسته‌اند پس از تحقیق و بررسی‌های فراوان، دلایل مختلفی را برای دریافت امتیاز منفی توسط گوگل پیدا کنند. در ادامه به بررسی برخی دلایل جریمه‌شدن توسط گوگل و روش‌های اجتناب از آن پرداخته می‌شود:

  • لینک‌دهی متقابل بیش از حد

لینک‌دهی و تبادل لینک، یکی از تکنیک‌های خوب بازاریابی می‌باشد؛ ولی در صورت تبادل بیش از حد لینک با سایت‌های دیگر، امکان جریمه‌شدن توسط گوگل افزایش خواهد یافت.

  • خرید لینک

درصورتی‌که یک وب‌سایت بخواهد با خرید بک‌لینک موجب ارتقای رتبه وب‌سایت خود شود، این اقدام از نظر الگوریتم‌های گوگل تقلب و دست‌کاری در موتور جستجوی گوگل تلقی شده و ممکن است منجر به جریمه شود.

  • جریمه گوگل به دلیل بارگذاری مطالب و محتوای تکراری

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها و فاکتورهای بااهمیت برای گوگل، جدید و یکتایی محتواها می‌باشد؛ بنابراین استفاده مکرر از محتوای تکراری یا محتواهای تولید شده توسط ابزارهای خودکار موجب جریمه خواهد شد و باید تاحدامکان از این کار اجتناب کرد.

  • به‌کاربردن بیش از حد از کلمات کلیدی

اگر گوگل تشخیص دهد که در یک محتوا یا مطلب، کلیدواژه‌ها به میزان زیاد تکرار شده‌اند، سایت را جریمه خواهد کرد. به تجربه ثابت شده که تراکم بالای کلیدواژه‌ها، نشانه بارگذاری محتوای بی‌کیفیت است و جریمه گوگل را به دنبال دارد.

  • خطای 404 یا عدم دسترسی کاربران به محتواهای سایت

طراحان گوگل، این موتور جستجو را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که با استفاده از سازوکارهایی، بی‌نقص بودن وب‌سایت شما تأیید کند. خطای 404 به معنی عدم دسترسی کاربران به محتوای مدنظر از طریق وب‌سایت شما می‌باشد. معمولاً این مشکل به دلایل مختلف از جمله چیدمان نامناسب صفحات، عدم بهینگی لینک‌ها، جابه‌جایی صفحات در نقشه سایت و سایر عوامل به وجود می‌آید.

  • استفاده از لینک مخفی

درصورتی‌که گوگل تشخیص دهد که در صفحه شما، لینک‌های غیرقابل‌مشاهده برای کاربران وجود دارد و یا لینک‌ها با رنگ‌های غیرقابل‌تشخیص برای کاربران طراحی شده‌اند، این مورد مشمول جریمه خواهد بود.

  • پایین‌بودن سرعت سایت

یکی از موارد مهم از نظر گوگل، سرعت سایت است. در صورت کند بودن سایت به دلایلی از قبیل زیاد بودن حجم محتواهای چندرسانه‌ای از قبیل فیلم و عکس یا عدم استفاده از سرورهای داخلی یا عدم فشرده‌سازی کدهای CSS، جاوا اسکریپت و غیره یا عدم استفاده از حافظه پنهان و غیره، این مورد به‌راحتی توسط گوگل تشخیص‌داده‌شده و منجر به جریمه گوگل خواهد شد. تشخیص پایین‌بودن سرعت سایت از روی نرخ پرش امکان‌پذیر می‌باشد.

  • استفاده بیش از حد از تبلیغات

یکی از مهم‌ترین اهداف و روش‌های کسب درآمد صاحبان وب‌سایت‌ها، گرفتن تبلیغات و درج بنرهای تبلیغاتی در سایت است. باید بدانید که باید در این مورد به‌صورت حساب شده رفتار کنید. درصورتی‌که تبلیغات وب‌سایت شما به‌اندازه‌ای زیاد باشد که کاربران نتوانند به‌راحتی از وب‌سایت استفاده کنند، احتمال جریمه گوگل وجود دارد. به همین دلیل باید اقدامات لازم را هم از نظر حجم تبلیغات و هم از نظر مکان قراردادن آنها (به‌گونه‌ای که مزاحمتی برای کاربران فراهم نکنند) انجام دهید.

همان‌طور که گفته شد، دلایل مختلف و متعددی برای جریمه یک سایت توسط گوگل وجود دارد که با آشنایی با آنها می‌توانید از وب‌سایت خود در برابر خطر جریمه‌شدن محافظت نمایید. با وجود اهمیت بسیار زیاد جلوگیری از پنالتی گوگل و پیامدهای منفی آن لازم نیست بیش از حد نگران این موضوع باشید. گوگل با این اقدام خود به دنبال شناسایی وب‌سایت‌هایی می‌باشد که برخلاف قوانین عمل کرده و به دنبال ارتقای رتبه خود به‌صورت غیرقانونی هستند. تنها کاری که باید انجام دهید، توجه به همه نکات گفته شده در این پست و آگاهی از روش‌های جلوگیری از جریمه گوگل است.

درصورتی‌که برای طراحی سایت و سئو در تهران نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با نبض مارکتینگ تماس بگیرید. هدف همکاران ما در آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ با سال‌ها تجربه کاری درخشان، کمک به کسب‌وکارهای اینترنتی و آنلاین و ایجاد زیرساخت مناسب برای آنها می‌باشد.

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به سفارش سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com