علی باقری کاندیدای مجلس که عمر خود را صرف آموزش و پرورش دانش آموزان کرد

علی باقری نامزد انتخاباتی دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر با کدانتخاباتی 2189 با 34 سال سابقه فعالیت در حوزه آموزش و مدیریت اجرایی مدارس در سطوح مختلف تحصیلی در قالب یادداشتی به برخیاز مشکلات آموزش و پرورش در کشور اشاره می کند و برایاین معضلات راهکارهای اجرایی دارد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر علی باقری کاندیدای مجلس که عمر خود را  صرف  آموزش و پرورش دانش آموزان کرد

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، علی باقری نامزد انتخااتی دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر با کدانتخاباتی 2189 با 34 سال سابقه فعالیت در حوزه آموزش و مدیریت اجرایی مدارس در سطوح مختلف تحصیلی در قالب یادداشتی به برخی از مشکلات آموزش و پرورش در کشور اشاره می کند.

بی تردید نظام آموزش و پرورش مهم ترین نقش را در توسعه پایدار کشورها ایفا می کند و بهینه سازی آن اولین کاریست که دولت ها در برنامه های بلند مدت خود لحاظ می کنند .

سالهاست به نظام آموزش و پرورش نقدهایی می شود که آموزش بر مبنای صحیحی نیست و نظام آموزش و پرورش اصلاح شود. اما به جز مطالعاتی که حدودا ده سال پیش انجام شد و حدودا شیش هفت سال پیش هم متوقف شد دیگر عملا تغییر خاصی در نظام آموزش و پرورش ایران بوجود نیامد.

صرفا نام کلاس ها را تغییر دادند و حتی در تعداد درس ها و همینطور زمانی که فرد باید تحصیل کند تا به دانشگاه برسد هم تغییری حاصل نشد.

چند سالیست که یونسکو سندی تدوین کرده است و در آن هوش افراد را به اشکال مختلف طبقه بندی کرده است و دیگر صرفا با آزمون IQ هوش فرد را نمی سنجد. و متعاقب آن سواد را نیز دارای اشکال مختلفی برشمرده است.

ما در این دسته بندی سوادهایی همچون: سواد ارتباطی، عاطفی، مالی، رسانه ای، آموزش و رایانه را میبینیم که هرکدام برای زندگی در عصر حاضر لازم و حیاتی است متعاقب آن نیز گاردنر در حدود 30 سال پیش نظریه هوش های چندگانه را مطرح کرد و گفت که تنها هوش ریاضی و تست IQ تضمین کننده ی موفقیت فرد نیست.

البته به این طبقه بندی ها هم ایراداتی وارد است ولی چیزی که مسلم است این شیوه ی آموزش و رتبه بندی که صرفا یک وجه از زندگی فرد را در بربگیرد و به جنبه ها و کارایی های دیگر وی بی اعتنا باشد بسیار منسوخ و ابتدایی است.

دانش آموزان فارغ التحصیل در ایران عمدتا دارای حفظیات خوبی هستند اما در عمل کاری نمیتوانند انجام دهند به عبارت دیگر تئوری های علوم را به خوبی فراگرفته ولی در عمل به آنها ناتوانند که عمده این مشکلات مربوط به نبود امکانات آموزشی مناسب نظیر آزمایشگاه، کارگاه و ... است. البته وجود آموزش رایگان در ایران بی تاثیر نیست، بیشتر کشورهای پیشرفته جهان که امکانات آموزشی مطلوبی به دانش آموزان ارائه میدهند معمولا شهریه های هنگفتی هنگام ثبت نام اخذ می کنند اما نباید این نکته را هم فراموش کرد که در مدارس غیرانتفاعی ایران نیز کمبود امکانات وجود دارد و حتی اگر امکانات مطلوبی هم وجود داشته باشد به علت اینکه در سرفصل های دروس گنجانده نشده اغلب مورد بی توجهی قرار می گیرد.

نظرات شما ( 4 نظر )

علی
ایشان اگر کارنامه درخشانی دارند چرا ارائه نکرده اند و زمانی که خود در آموزش و پرورش بوده اند چه حرکت مثبتی انجام داده اند؟؟؟؟؟
مهدیه
رای ما باقری با غیرت حمایت حمایت
زندیه
بسیار عالی و درست
عذرا مرندی
مطالب خیلی خوب است ولی درباره مطالب بالا راهکار چه چیزی میباشد