یادداشتی به قلم؛ عباس ستایش‌گو

کار روابط عمومی کار دل است و تا عشق به کار نباشد نمی‌توان در این حوزه وارد شد

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روز افزون آن در دنیای ارتباطات و یکی از ارکان تاثیر گذار در مسیر تعالی هر سازمان است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر کار روابط عمومی کار دل است و تا عشق به کار نباشد نمی‌توان در این حوزه وارد شد

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، «عباس ستایش گو» فعال رسانه و فرهنگی در یادداشتی به عنوان «کار روابط عمومی کار دل است و تا عشق به کار نباشد نمی‌توان در این حوزه وارد شد» به خبرگزاری گزارش خبر آورده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ اَلْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ. و سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند.

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روز افزون آن در دنیای ارتباطات و یکی از ارکان تاثیر گذار در مسیر تعالی هر سازمان است.

امروزه نقش آفرینی و جایگاه ویژه روابط عمومی در سازمان ها با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری های جدید و دقت و سرعت در امر اطلاع رسانی و ارتباط موفق با مخاطبین بیش از پیش اهمیت دارد.

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان پیش رو و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز طراحی و تدبیر شود.

امروز باید تلاش کرد تا روابط عمومی دانش بنیان را شناخت، آموخت و با آن به اهداف متعالی دست یافت. برای ایجاد این مهم باید روی منابع انسانی خلاق، و ارتقای مهارتها و توانایی های علمی روابط عمومی ها سرمایه گذاری کرد و توانمندی شان را برای بکارگیری فناوری های نوین ارتباطی ارتقا داد.دانش بنیان کردن روابط عمومی با تولید محتوای دانش محور و نه داده محور و تمرکز بر مطالعات و پژوهش های ارتباطی میسر است.

بی شک روابط عمومی صرفا یک شغل نبوده بلکه همگاهی، همراهی، هم صدایی، هم کلامی، هم اندیشی، هم زبانی و صفاتی از این قبیل است که از درون هر فرد نشات گرفته و سبب شده تا آنچه که مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند یعنی «ایجاد یک انسجام حقیقی از هر طریق ممکن» پدید آید.

به همه بزرگواران عرصه ارتباطات و روابط عمومی ها و دوستان و همکاران گرانقدرم یادآوری می کنم که روابط عمومی، اداره مردم داری است که در مقابل مردم ستیزی و مردم فریبی قرار گرفته و اگر موفق به خوب شناساندن کارهای خوب شدیم، می توانیم خود را روابط عمومی خوب تلقی کنیم.پس باید آخرین راهبردهای تولید پیام و روایت گری را بدانیم که صدالبته تولید پیام و روایت کاملا متفاوت از تولید اطلاعات است.

این جانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات و همزمانی آن با دهه کرامت را به تمامی اصحاب رسانه، فعالان عرصه ارتباطات، صاحبان اندیشه و قلم و همه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی ، سازمان ها و نهادهای مردم نهاد تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال توفیق خدمت رسانی در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی مسئلت می‌نمایم.