قابل توجه دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کابردی واحد 12؛

محتوای درسی شیوه های تاثیر بر افکار عمومی در پاییز 1403

محتوای درسی شیوه های تاثیر بر افکار عمومی جهت بهره مندی دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کابردی واحد 12 در پاییز 1403 می باشد
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر محتوای درسی شیوه های تاثیر بر افکار عمومی در پاییز 1403

به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوری گزارش خبر، محتوای درسی شیوه های تاثیر بر افکار عمومی جهت بهره مندی دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کابردی واحد 12 در پاییز 1403 می باشد.

افکار عمومی عبارت است از برآیند گرایش ها و قضاوت های ذهن افراد یک واحد اجتماعی، اعم از روه، جمعیت، اجتماع یا جامعه نسبت به یک جریان، فرد، سازمان، رویداد، پدیده یا حکومت. به هرحال این دیدگاه افکار عمومی در جمع شکل می گیرد اما حاصل جمع افکار منفرد نیست. به عبارت دیگر افکار عمومی ابراز عقیده در یک مسئله مورد اختلاف است . حاصل جمع افکار فردی نیست، بلکه کنش تقابل فردی و گروهی است که می توا آن را یک تولید اجتماعی نامید .

اصطلاح افکار عمومی به معنای امروزی آن نخستین بار توسط (( ژاک نکه )) وزیر دارایی ، لویی شانزدهم در آغاز انقلاب فرانسه در قرن 18 مطرح شده است .

او می گفت افکار عمومی قدرت ناپیدایی است که بی ارتش و بی گنج برای شهر برای دربار و برای شاه قانون وضع می کند.

(( کولی )) از نظریه پردازان مکتب شیکاکو در باره ماهیت افکار عمومی می گوید: افکار عمومی حاصل جمع قضاوت های فردی اکثریت نیست یعنی حاصل جمع ساده نظر افراد جدا از هم نیست، بلکه یک سازمان یا یک محصول ناشی از ارتباط و تاثیر متقابل است.

(( گابریل تارد )) اندیشمند فرانسوی افکاری عمومی برای مردم به مانند روح است در بدن.

به عبارت دیگر افکار عمومی مجموعه ای از داوریهای مردم در باره مسائل روز است که مورد پذیرش بیشترافراد جامعه است.