به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، غلامحسین مقیمی در زمان ریاست طرزطلب بر شرکت مادرتخصصی برق حرارتی بعنوان روابط عمومی برق حرارتی فعالیت داشت و بعد از رفتن علی آبادی به وزارت صمت در دولت سیزدهم نیز بعنوان مدیرکل وزارتی وزارت صمت و ریاست دفتر وزیر ادامه فعالیت داد. مقیمی در دولت چهاردهم دوباره به تیم طرزطلب در برق حرارتی پیوست و مدتی به وی در این حوزه کمک کرد، اما سمت رسمی نپذیرفت.
غلامحسین مقیمی در حالی بعنوان روابط عمومی وزارت نیرو در دولت چهاردهم منصوب شده که وزارت نیرو در اوج مشکلات کمبود برق و خاموشیها قرار دارد. اعتماد عمومی به برق از بین رفته و برنامههای تبلیغاتی و پویشهای حوزه انرژی با کمترین همراهی از سوی مردم مواجه میشود. وی در حوزه داخلی نیز با اعترضات و تنشهای مختلفی روبه روست و رویکرد محافظه کارانه اطلاع رسانی در صنعت برق موجب شده تا بخش عمده فعالیتهای روابط عمومی در صنعت برق بجای تمرکز در ترمیم روابط جامعه با ارگان برق و پاسخگویی مناسب به مطالبات و دغدغههای عمومی به برندسازی مدیریتی تقلیل یابد.
کاظمی در مدتی که روابط عمومی وزارت نیرو را بر عهده داشت نتوانست شرایط نامناسب این حوزه را بهبود بخشد. وی نیز مانند اسلاف خود بجای به رسمیت شناختن چالشها در پی کتمان و سرپوش گذاشتن بر مسائل مهم برآمد. اشتباهی که این روزها نیز در توانیر ادامه دارد و وظیفه اصلی این ارگان مهم به برندسازی شخصی برای رجبی مشهدی اتلاف میشود.
پویش باانرژی، تولید محتواهای تکراری، تلوبیون برق، تنظیم مصاحبههای هشداری، عقب ماندن از بحرانهای خبری در خاموشی ها، ضعف در پوشش مطالبات صنفی و دغدغههای همکاران، عدم پاسخگویی منتقدان و تاکید بر تریبون یکطرفه مدیران ارشد برقی موجب شده تا روابط عمومی از کارکرد اصلی خود بیفتد. مقیمی کار سختی دارد و با تکرار رویههای قبلی، توفیقی بیش از کاظمی نخواهد یافت. قرار نیست رسانهها در اختیار وزارت نیرو قرار گیرند باید وزارت نیرو خود را متعهد به پاسخگویی به افکار عمومی دانسته و به مطالبات آنها بپردازد.