به گزارش گروه صنعت و تجارت - پایگاه اطلاع رسانی دریا ونفت، به گزارش تایمز هند ، گروهی از کشتیسازان کره جنوبی در حال بازدید از تاسیسات این کشور و گفتگو با کشتیسازان داخلی مختلف است.هستند، این روزنامه نوشت کره ای ها را به L&T در میان شرکت های دیگر برای مشارکت احتمالی مرتبط می کند. علاوه بر این، گزارش میدهد که کرهجنوبیها با ارزیابی مکانهای بالقوه برای تأسیسات کشتیسازی، رقابت را بین دولتهای هند برای جذب سرمایهگذاریهای احتمالی تحریک میکنند.
به نوشته این روزنامه، سفر گروه هیوندای در واکنش به سفر هندی ها به کره جنوبی در ماه دسامبر بوده است. این روزنامه گزارش می دهد که TK Ramachandran، وزیر بنادر و کشتیرانی هند در رأس هیئتی با سه کشتی ساز بزرگ کره جنوبی ملاقات کرد. آنها علاقه دولت را به فرصت های همکاری ابراز کردند.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند، اعلام کرده است که قصد دارد هند را در عرصه بین المللی کشتی سازی معرفی کند. دولت گفته است این صنعت حیاتی برای آینده خواهد بود و در عین حال به مزایای کاهش هزینه های بین المللی و در عین حال تقویت تجارت خارجی و افزایش درآمد از اقتصادهای بین المللی اشاره می کند. دولت اعلام کرد که هند تا سال 2030 در میان 10 کشتیساز برتر و تا سال 2047 در بین 5 کشتیساز برتر قرار خواهد گرفت.
HD Hyundai که بزرگترین در کره جنوبی است همچنان با رقابت شدید کشتی سازان چینی روبرو است. کرهجنوبیها با وجود افزایش هزینهها و محدودیتهای ظرفیت، سودآوری قوی را در سال 2024 گزارش کردند که باعث میشود تا حداقل تا سال 2026 یا بعد از آن، فرصتهای سفارش کامل شود. هیوندای در گذشته، از جمله در فیلیپین، مشارکت خارجی را بدون موفقیت انجام داد.
این شرکت در حال ترسیم استراتژی بلندمدت خود با تمرکز بر اتوماسیون و سفارشات فناوری سبز است. برای کارخانه کشتی سازی خود، به نظر می رسد بهره وری را به طور چشمگیری افزایش دهد. این شرکت در سال 2021 طرح خود را برای کارخانه کشتی سازی آینده راه اندازی کرد و به استفاده از آخرین فناوری ها از جمله هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتال اشاره کرد که به دنبال افزایش بهره وری و ایمنی است.
فناوری های پالانتیر این هفته در کارخانه کشتی سازی آینده، ویدئویی را در کره جنوبی منتشر کرد که در آن تلاش ها برای ایجاد یک کارخانه کشتی سازی خودکار را برجسته کرد. هیوندای گفته است که بهره وری در کشتی سازی را 30 درصد افزایش می دهد و همچنین زمان تولید کشتی های جدید را 30 درصد کاهش می دهد. هدف این است که پروژه آینده کشتی سازی تا سال 2030 تکمیل شود.