شناسه خبر: 512485

یکشنبه 25 آبان 1404 14:18

پاسخگویی سریع‌تر به مردم؛ سامانه ۱۲۱ در استان تهران هوشمند می‌شود

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، مهندس اکبر حسن‌بکلو، مدیرعامل این شرکت، در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و توسعه خدمات، اقدامات گسترده‌ای در سامانه ۱۲۱ انجام شده است تا پاسخگویی هوشمند به تماس‌های مردم با بهره‌گیری از هوش مصنوعی برقرار شود.

وی افزود: این سامانه برای اولین بار در کشور طراحی شده و تا دو ماه آینده وارد بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران توضیح داد: این سامانه با بهره‌گیری از اپراتور هوش مصنوعی قادر است به حجم بالای تماس‌ها پاسخ دهد و شهروندان دیگر نیازی به انتظار طولانی پشت خط ندارند. فاز نخست طرح در مناطق پرتراکم استان اجرا شده و هدف ما تعمیم آن به تمامی ۲۲ منطقه استان تا پایان سال جاری است.

وی تأکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه، شرکت توزیع نیروی برق استان تهران نخستین شرکت در کشور خواهد بود که از هوش مصنوعی در پاسخگویی به مشترکان استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این اقدام بار تماس‌های مرکز ۱۲۱ را تا ۴۰ درصد کاهش داده و رضایت مشترکان را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.