مدیرکل کیفیت وارتباط با مشتریان شرکت ملی پست:

تسریع در ارسال گذرنامه های اربعین پس از تحویل به پست

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست تاکید کرد برای دریافت گذرنامه به واحدهای پستی مراجعه نکنید، بلکه به سامانه رهگیری پست مراجعه کرده یا از طریق سامانه ارتباط با مشتریان پست به شماره ۱۹۳، برای گرفتن راهنمایی‌های کامل تماس بگیرید.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر تسریع در ارسال گذرنامه های اربعین پس از تحویل به پست

به گزارش خبر شرکت ملی پست، محمد اخلاقی در گفت‌وگویی، گفت: « در ایام برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی تعداد زیادی از هموطنان برای حضور در عتبات عالیات مهیا می‌شوند و با توجه به ضرورت همراه داشتن گذرنامه برای عبور از مرز عراق برای رفتن به کربلای معلی، این موضوع از ماه‌های قبل در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفت و با همکاری با مجموعه پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در حوزه صدور گذرنامه، تمام تلاش‌ها بر این بود که در سریع‌ترین زمان و بلافاصله پس از صدور گذرنامه، در نشانی زائرین در اقصی نقاط کشور گذرنامه آنها ارسال و توزیع ‌شود.»

وی در پاسخ به اینکه فرآیند ارسال گذرنامه از زمان درخواست تا دریافت چقدر طول می‌کشد، گفت: «ابتدا باید متقاضیان با مراجعه به دفاتر پلیس+ ۱۰ درخواست صدور یا تمدید گذرنامه را بدهند و که پس از چاپ و تحویل گذرنامه به پست، ما در سریع‌ترین زمان ممکن که در دورترین شهرمایمان بین سه تا چهار روز است، گذرنامه را تحویل می‌دهیم. از آنجایی که حجم کار در روزهای آخر افزایش پیدا می‌کند و فرآیند چاپ گذرنامه هم زمان‌بر است، از هموطنان خواهش می‌کنیم که در اسرع وقت درخواست‌هایشان را انجام داده و این فرآیند را به روزهای آخر موکول نکند تا به مشکل برنخورند.»

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پست ادامه داد: « در حال حاضر نیز اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با افزایش ترافیک درخواست گذرنامه‌ از سوی متقاضیان روبرو شده است که بلافاصله پس از صدور و تحویل به پست، همکاران ما در شبکه پستی این مرسولات حاوی گذرنامه را ارسال می‌کنند و بخش‌نامه‌های تاکیدی پیرامون اولویت تحویل گذرنامه ها به واحدهای اجرایی سراسر کشور ابلاغ گردیده است که بلافاصله پس از اینکه گذرنامه وارد چرخه پستی شود، به نشانی گیرنده ارسال می‌شود.»

وی افزود: « اگر بارکد مرسوله‌های پستی هموطنان احصا شده، می‌توانند از طریق سایت post.ir و سامانه رهگیری پست، مرسوله خود را رهگیری کنند و متوجه شوند که گذرنامه‌شان در چه مرحله‌ای قرار دارد، اما خواهش می‌کنیم هموطنان به باجه‌های پستی مراجعه حضوری نداشته باشند. مهم‌ترین درگاه ما همان درگاه رهگیری است و اگر نیاز به راهنمایی هم داشتند می‌توانند با شماره ۱۹۳ که شماره مرکز تماس شرکت ملی پست است تماس گرفته و راهنمایی لازم و زمان حدودی دریافت گذرنامه خود را دریافت کنند.»