معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز مطرح کرد؛

ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز در مسیر نوسازی و تحولات اساسی قرار می گیرد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به تحولات اساسی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: در بحث تاکسی برای نخستین‌بار در کشور در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ یک هزار واحد تاکسی فرسوده با ارائه تسهیلات کم بهره و اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان وام که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود، نوسازی شد و تأمین سه هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز در مسیر نوسازی و تحولات اساسی قرار می گیرد

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد و عنوان کرد: تصمیم و اعتقاد شورای اسلامی و شهرداری شیراز بر این است که با توجه به اختصاص ۶۰ درصد از بودجه شهرداری به حوزه حمل‌ونقل در این زمینه شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی باشیم.

هادی شه‌دوست شیرازی به تحولات اساسی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره و ادامه داد: در بحث تاکسی برای نخستین‌بار در کشور در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ یک هزار واحد تاکسی فرسوده با ارائه تسهیلات کم بهره و اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان وام که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود، نوسازی شد و تأمین سه هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در بخش اتوبوس‌رانی نیز در هفته دولت حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه شد و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در حال خریداری است و با وارد شدن ۷۵ دستگاه میدل باس و خارج شدن مینی‌بوس‌های قدیمی از چرخه حمل و نقل اتفاق بزرگ و کم نظیری در این حوزه رقم خواهد خورد.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی شیراز جوان‌ترین ناوگان اتوبوس کشور را داراست، تأکید کرد: کلان‌شهر شیراز دارای ۷۵۰ دستگاه اتوبوس است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ کل ناوگان نوسازی می‌شود و این امر باید در این زمان نیازسنجی شده تا زمانی که ناوگان به سن فرسودگی رسید با مشکل مواجه نشویم.

شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز در حوزه قطار شهری تنها کلانشهری است که چهار خط فعال دارد، افزود: از چهار خط ریلی، دو خط بهره‌برداری شده، خط ۳ در حال اجرا و خط ۴ در مرحله اجرا قرار دارد و همچنین برای دسترسی مناسب به حرم حضرت شاهچراغ(ع) نیز خطی آنتنی خطوط ۱ و ۴ مترو را به یکدیگر متصل و به مراکز گردشگری، فرهنگی و حرم مطهر دسترسی پیدا می‌کند.

وی همچنین اهتمام شورا و شهرداری شیراز را برای خریداری واگن‌های مترو و کم کردن سر فاصله قطارها مثال زدنی عنوان کرد و گفت: در زمینه افزایش تعداد واگن ها و کم کردن زمان سفر به زودی شاهد اتفاقات ویژه ای هستیم.

شه‌دوست شیرازی در پاسخ به سوال شهروندان مبنی بر ساخت پارکینگ در شهر شیراز اظهار کرد: قطعا اعتقاد داشتیم این امر مستلزم برنامه‌ریزی و مطالعه‌ای دقیق است و پس از ۱۱ سال مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز به عنوان یک چراغ راه بر مبنای علمی توسط وزارت کشور تصویب و براساس آن جانمایی حداقل ۵ پارکینگ بزرگ انجام شد که به زودی در محدوده ترافیک کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: شهر شیراز در حوزه هوشمندسازی و مدیریت کنترل ترافیک وارد فاز جدید شده و با توجه به ترافیک بخش مرکزی شهر شاهد محدودیت‌هایی خواهیم بود، که با نصب ۶۰ سامانه هوشمند در مرحله اول محدوده کم‌آلاینده lez اجرا و در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و در نتیجه آن در محدود ترافیک مشخص شده، خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون خواهند شد.

شه‌دوست شیرازی گفت: از همین سامانه‌ها برای ایجاد محدودیت زمانی جهت تردد خودروهای سنگین نیز در محدوده ترافیک استفاده خواهیم کرد و در سال آینده نیز ما ملزم به اجرای طرح زوج و فرد به منظور کاهش ترافیک شهر شیراز هستیم.