بررسی عمرترندهای سال 1402 در افکارعمومی

داده کاوی صورت گرفته عمر ترندهای مطرح سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار داد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
5 ثانیه

به گزارش خبرنگاران گروه زندگی و سرگرمی گزارش خبر، تِرِند (trend) در لغت به معنای روند است. این اصلاح از دنیای مُد و فشن آمده و مدتی است وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شده است.

ترند در دنیای مُد به معنای روند جدیدی است که در یک بازه زمانی خاص بسیار دیده شود. ترند در دنیای مد به نسبت ترند در فضای مجازی عمر طولانی تری دارد و ممکن است یک فصل ادامه داشته باشد.

تفاوت مد و ترند در این است که ترند در حال معرفی شدن است و در صورت استقبال ممکن است تبدیل به مد و فراگیر شود ولی مد در حال حاضر معرفی شده، فراگیر و مورد توجه است. ترند یک مرحله قبل از مد است و می توان آن را ابزاری دانست برای ایجاد مد که از آن در این حوزه استفاده می شود.

ترند در فضای مجازی نیز به معنای فراگیر شدن است. به عنوان مثال موضوعی در یک بازه زمانی در اینستاگرام بسیار رواج پیدا میکند و و به اصطلاح ترند می شود. در توییتر نیز به توئیت ها یا موضوعاتی که در یک زمینه مشخص در یک بازه زمانی خاص مثلاً یک روز با مشارکت زیاد کاربران همراه میشود ترند می گویند. ترندها در فضای مجازی به سرعت منقضی شده و جای خود را به ترند های دیگر می دهند.

در این گزارش عمر ۱۰ ترند مورد ارزیابی قرار گرفت، ترندهایی چون صادق بوقی، واقعیه یا کیکه، دافی، حملات کرمان و شاهچراغ، چای دبش و... بررسی می کنیم.